Avagy van élet a szendvicsen túl

Reggeliző

Reggeliző

Áfonyaszezon!

2017. június 05. - Saine

Jön a nyár, megjelentek a boltokban az áfonyás dobozok, egyszerűen önállósul a kezem és minden alkalommal leemel pár csomag áfonyát :) A mostani reggelit viszont a sógornőmnek köszönhetjük, ugyanis ő volt a fő beszerzője a négy 125 g-os csomag áfonyának. T. pedig a szent cél érdekében (IR-esek most ne figyeljenek) egy üveg juharsziruppal járult hozzá a reggelihez. 

Abszolút közös munka volt, merthogy letettem Babucit öltözés után, gondolván, hogy most jól kiosonok, és lesz egy kis időm, mert ő ellesz. Hát nagyon nem, mire visszaértem, (futólépésben), az ágyában állt vörös fejjel és "HAMMÁ"-t ordítozott, meg "ehi"-zett, az arcán pedig látszott a totális felháborodás az akcióm miatt. Ráadásul a porszívót is ott felejtettem a szobában a szokásos reggeli orrszívás után és az is piszkálta a csőrét, hogy az ágyból pont rálátott, de nem mászhatott fel rá. A szokásos eljárás ilyenkor ugyanis az, hogy felmászik rá, a porszívó előrébb megy két centit, ő csúszik, gurul, borul és ordít. Na mindegy, a sokféle felháborodást csillapítandó, betettem a karikásba és együtt összekevertük a kétféle palacsinta hozzávalóit.

Az első az övé volt, ez nem is konkrét recept, egyszerűen fogok egy banánt, vizet és egy kevés kókusztejet teszek hozzá, meg annyi teljes kiőrlésű tönkölylisztet, hogy sűrű palacsinta állaga legyen. Kiskanálhegynyi sütőporral összemixelem és ennyi. A mostanihoz hozzákevertem egy kevés áfonyát is, mivel új gyümölcs volt, csak annyit, hogy minden palacsintára egy szem jusson. Nagyon figyeltem, hogy hasonlóan nézzen ki, mint a mienk mert különben leshetek, csak az enyémet hajlandó megenni. 

A mi palacsintánk csak egy kicsit bonyolultabb, ebben az esetben fogom az alábbiakat és összekeverem.

  • 250 g tk tönkölyliszt, 
  • 2 kiskanál sütőpor+1 csipetnyi
  • 2 tojás
  • 275 ml tej vagy tejföl, egy részét van, hogy vízzel pótolom, de készítettem már kókusztejjel is
  • csipetnyi tengeri só
  • 25 g eritrit (néha 50 ha nem teszek bele áfonyát)
  •  50 g olvasztott vaj vagy margarin
  • 250 g áfonya a palacsintába és még valamennyi a tálaláshoz
  • vaj és juharszirup (vagy IR-barát juharszirup) a tálaláshoz

Ez egy River Cottage recept átalakított változata, a "River cottage minden napra" könyvből. Komolyan, imádom ezt a szakácskönyvet, már ronggyá olvastam :D

Babuci tágra nyílt szemmel élvezte a keverést (kíváncsi vagyok, hogy a pörgő-forgó-zajos eszközök iránti érdeklődése felnőttként is megmarad-e) és folyamatosan nyúlkált a mixer meg a nyers tészta irányába. 

A sütés annyi, hogy evőkanállal száraz serpenyőben kisebb palacsintákat sütök. Három sütővel dolgozom, így haladósabb. A végén azért már lepasszoltam Babucit T-nek, mert kezdte unni a sütést és melege is volt a tűzhely mellett. Ezért ők megterítettek, én pedig prezentáltam a reggelit. 

Mit ne mondjak, sikert is aratott meg nem is. Nekem nagyon ízlett, T. lelkesen ette, de azért megkérdezte, hogy mikor tervezek végre angol reggelit is készíteni, Babuci pedig elpusztított pár palacsintát, aztán komoly erőfeszítéseket tett a nyers áfonya megszerzésére. Miután meguntam hogy ümmög és fel akar mászni az asztalra, félbevágtam neki néhány szemet, amit lelkesen el is fogyasztott, a héját pedig kiköpte. Így ezzel bevezettük a bogyós gyümölcsöket :)

afonyas_amerikai_palacsinta_torony.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://reggelizz.blog.hu/api/trackback/id/tr6512562253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása