Avagy van élet a szendvicsen túl

Reggeliző

Reggeliző

Tekerem- csavarom

2017. május 29. - Saine

A hét a "nem sütöttem kenyeret" jegyében telt. Az a helyzet, hogy szeretem a különféle szendvicseket, de mikor Babuci megszületett nem volt másra idő és már rettenetesen meguntam őket. Ezzel együtt azért ígérem, lesz még friss kenyér a blogon :).

De vissza a reggelihez. Nigella az egyik kedvenc szakácsnőm (van még egy pár) akinek a receptjeit rendszeresen használom, átalakítom. Ez történt most is. Az eredeti recept a Nigella falatozója c. könyvben jelent meg "Malackák tésztatakaróban" címmel. 

Jöjjön akkor az én receptem:

  • 375 g tk tönkölyliszt
  • 2,5 tk sütőpor
  • 1 tk só
  • 60 g reszelt trappista sajt
  • 2  dl tejföl
  • 0,5 dl joghurt
  • 1 tojás
  • 3 ek napraforgóolaj
  • virsli
  • egy tojás a kenéshez

A hozzávalókból a tejfölt, joghurtot, olajat, tojást összekevertem egy villával és belezúdítottam a többit. Összekevertem, majd átgyúrtam (nagyjából három mozdulat elég hozzá). Itt ragacsos kézzel berohantam Babucihoz aki addigra vörös fejjel visított a kiságyában (miután kihajigálta az összes játékát) és azt hajtogatta, hogy "enye!" ami szerintem nem az "ejnye"-t, hanem az "én is"-t jelentette, bár ki tudja. Kendőbe pakoltam őt meg Szofit, a zsiráfot, (azzal a mozdulattal hajította a földre, természetesen) és innentől egy kissé lelassult tempóval folytattam a reggeli készítését. 

Kígyót sodortam a sajtos tésztából és rátekertem a virslikre, (Babuci segítségével kissé formátlan lett itt-ott, de lehet, hogynem kéne rákennem a gyerekre a kézügyességem hiányosságait :) ) megkentem őket tojással, majd bevágtam a sütőbe 220 fokra. Amíg sült, (kb. tizenöt perc volt), megterítettem, paradicsomot, uborkát és szószokat készítettem oda, teát főztem és készítettem egy kis zabkását Babucinak. A vonzerő kedvéért gyümölccsel. 

Sajnos azonban a kritikus úgy vélte, hogy a zabkása fénye igencsak elhalványul a paradicsom és az uborka mellett (komolyan, van olyan, hogy paradicsomfüggőség?) ezért a kásából csak annyit evett, hogy mindent összekenjen vele, viszont bevágta a paradicsomot, pár szelet uborkát és csórt a virslis kiflimből is. Így egyszersmind bevezettük a sajtot is az étrendbe :).

virslis_kifli_sajtos_tesztaban.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://reggelizz.blog.hu/api/trackback/id/tr2112544823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása