Avagy van élet a szendvicsen túl

Reggeliző

Reggeliző

Rántotta a rezsón

Még mindig nincs gáztűzhelyem

2017. június 19. - Saine

Aki főzni akar, az főzni fog. Ez egy nagy alapigazság, de azért kifejezetten örülök, hogy nem a mikróban kell bűvészkednem, illetve, hogy nem szorulok rá a nappali parkettájának felszedésére sem, hogy gyújtósként vegyem hasznát. Mama ugyanis hozott egy ezeréves, csak erre a célra tartogatott rezsót. És természetesen nem is én lennék, ha nem járt volna az agyam azonnal a reggelin (na jó, emellett bármilyen más főzési lehetőségen), amint megláttam. 

A móka már előző este elkezdődött, amikor rájöttem, hogy a rezsó lassan melegszik, ezért nem érdemes reggel pirítani az alapanyagokat, elég lesz ráütni a tojást. Ezért bedugtam a készüléket, majd elindultam feltenni a hátamra Babucit. Mivel újabban főleg a karikást használtam (jobban megy, emiatt gyorsabb és hát lustaság fél egészség), így a kendő láttán, amint csípőre ültettem a hátraforgatáshoz, elkezdte keresni a karikát. Először csalódottan felmérte, hogy ez nem a szokásos, majd örömében hujjogni és hadonászni kezdett, amint a hátamra került. Kétszer kötöttem újra, mert a nagy lelkesedésben, tekergésben és fel-le ugrálásban totálisan szétrúgta az egészet. Közte ki- és újra kiszedtem a markából tekintélyes mennyiségű hajszálat, ami eredetileg még az én fejemhez tartozott. Minekutána imigyen felékesítve kivonultunk a konyhába, összevágtam a rántottába valók egyik felét, illetve kibányásztam a hűtőből a többit. Babuci az utóbbi időben élénk érdeklődést tanúsít a hűtő, konyha iránt (pontosabban bármi iránt amit én csinálok), viszont a hűtő belsejét elég ritkán van lehetősége közelebbről szemügyre venni. Épp ezért amint kinyitottam, előbukkant hátulról egy kíváncsi fejecske és két még kíváncsibb, sokat matató kezecske- ugyanis az utóbbi időben már kint van a keze- és megpróbálta kiszerelni a hűtőből a szerinte érdekesebb alkotóelemeket. Ezt nem hagytam, emiatt újabb hajtépésbe, nyüsszentésbe és a konyha átrendezésébe fogott. Ezalatt én felkarikáztam és megsütöttem az újhagymát, majd a virslit, konstatálva, hogy a rezsó érdekes műfaj, mert lehet, hogy lassan melegszik, de utána eszméletlen forró lesz és lassan is hűl...

Babuci közreműködése egyébként annyiban is érdekes, hogy amióta együtt főzünk azóta rendszeresen előfordul, hogy táncolva-énekelve állítom elő az ennivalót, a hátamat fura csíptetős rágcsaláncok ékesítik, vagy éppen pet palackkal vagy szilikon teafilter tartókkal püföl. Ez történt most is. Ilyenkor mindig elgondolkodom azon, hogy mennyi hátránya van annak, hogy az emeleten lakunk, ugyanis a földszinten legalább közönségem is lenne az akciókhoz. :)

A második felvonás másnap reggel következett, itt viszont kihagytam Babucit az egyenletből, és egyedül indultam a rántottát befejezni. Ő azonban úgy érezte, ez olyan jó szórakozás, amiből neki kár volna kimaradnia, ezért hangosan csattogva megindult felém. Erre két bevált módszerem is van, az egyik, hogy útakadályként játékokat helyezek el, hátha valamelyiknél megáll játszani és az lelassítja úgy öt percre (igen gyakran nem jön be). A másik az edzős módszer, amely során karizomra gyúrok: amint kellő közelségbe ér, megfogom és visszarakom a kiindulópontra. Ilyenkor csatakiáltást hallatva újra elindul (elképesztő egyébként, hogy milyen kitartó gyereket nevelek, tulajdonképpen büszke vagyok magamra) és előbb-utóbb újra visszateszem. Ezt akár húsz-harminc percig is folytatni tudjuk. Reggel csak nyolc kört tettünk meg (igen, ilyen gyorsan sütök rántottát :) ), amely alatt én felmelegítettem a sült hagymát és virslit, és melléjük tettem az előző napi, héjában főtt krumpliból és répából készült, zöldfűszeres-vajas maradék köretet, sajtkockákat szórtam közé és ráültöttem a tojást. Akinek furcsa a főtt krumpli a rántottához, annak figyelmébe ajánlom a "fritatta" nevezetű ételt, ami tulajdonképpen az olaszok rántottája, vagy a spanyol omlettet, magyar parasztrántottát. Én a maradék főtt vagy sült krumplit rendszeresen így használom fel, és valami eszméletlenül finom lesz tőle, illetve semleges íze miatt bármilyen zöldséget vagy fűszert elvisel. 

Hozzávalók:

  • Fejenként 2 db plusz egy ráadás tojás
  • Újhagyma
  • Virsli
  • Főtt krumpli, répa
  • Margarin
  • Zöldfűszerek
  • Sajt

Babuci friss kiflit kapott, bár pályázott a rántottánkra is, leszereltem egy kis paradicsommal :)

virslis_rantotta_rezson.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://reggelizz.blog.hu/api/trackback/id/tr8212602957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása